Jag har länge varit kritisk mot de brister som finns med den s k demokratin i Sverige, och tyvärr har den senaste tidens händelser stärkt min kritiska inställning så till den milda grad att jag faktiskt börjat ifrågasätta om vi över huvud taget har någon demokrati kvar i landet.

Utöver hot, trakasserier och vandalisering som många av oss sverigedemokrater fått utstå i allt högre utsträckning de sista veckorna i samband med valarbetet, så har också media visat sitt rätta ansikte tydligare än någonsin.

SD har till att börja med nekats att delta i partiledardebatten, trots att det knappast längre råder något tvivel om att riksdagsinträdet är ett faktum efter valet. I förra veckan stoppades också SD:s valfilm av Tv4, med motiveringen att den utgör hets mot folkgrupp. Vilken folkgrupp det hetsas mot kan jag dock inte låta bli att undra. Gamla damer med rullator? Små barn i barnvagnar? Människor iförda burka? Vem av dem sägs det något negativt eller nedvärderande om i filmen? Jag skulle gärna vilja ha ett svar på detta.

När det gäller valfilmen så bör det också nämnas att  UNT idag rapporterade att Anders Königsson, som medverkat till SD:s valfilm, nu inte längre kommer att anlitas av SR som han jobbat åt i flera år.

Efter att valfilmen stoppades fanns det ännu en strimma av hopp, med tanke på den radioreklam som SD skulle sända. Dock vet vi ju vid det här laget att även denna stoppades, med motiveringen att ordet invandringsbroms (jag övervägde att skriva det med stora bokstäver också så att det ska synas riktigt ordentligt) är för spetsigt. För att snabbt komma till rätta med problemet och ändå kunna få sända reklamen åtgärdade SD det hela med att sätta in ett pip-ljud istället för det alltför spetsiga ordet. Till ingen nytta, för SBS radio accepterade inte heller pip-ljud. Undrar om det också var för spetsigt? Eller är det kanske någon speciell folkgrupp som känner sig kränkt av pip-ljud? Jag skulle gärna vilja ha svar även på detta.

Mitt i denna hemska censur, då det uppdagats till fullo vilka brister som finns i vårt demokratiska system och jag allvarligt börjat överväga att emigrera på grund av politiskt förtryck, händer dock äntligen något som får mig att känna en antydan till hopp igen. Och det är att de borgerliga partierna i vårt grannland Danmark reagerar kraftigt på den censur som råder i Sverige, och nu föreslår att valobservatörer ska skickas hit för att säkra demokratin i det kommande valet. Detta kan ni läsa om här och här och här.

Tack Danmark, för att ni ser vad som sker och dessutom visar viljan att ingripa! Tack också för att ni genom ert agerande får mig att bli än mer övertygad om att jag har rätt. Det är inte fråga om inbillning eller martyrskap, utan det är fråga om uppenbar negativ särbehandling och inget annat! Att demokratin i Sverige är mer än angelägen att kämpa för är därmed klarlagt.

UPPDATERING

Sverigedemokraterna har nu skickat en censurerad version av valfilmen till Tv4. Ni kan se den nedan. Det ska bli mycket spännande att se om Tv4 beslutar sig för att sända den, eller om de lyckas hitta något klandervärt även i denna version.

UPPDATERING 2

Jag har just fått veta att Tv4 nu beslutat sig för att sända den censurerade valfilmen. Den visas 6-17 september!

