Det har under de senaste dagarna blivit tydligt att många människor har helt fel uppfattning om SD. En liten fågel har kvittrat i mitt öra att representanter för vissa andra partier i Eskilstuna (jag nämner inga namn) avsiktligt sprider falska uppgifter om vår politik, och jag finner tyvärr inget skäl att misstro denna fågel.

Jag skulle tro att det är runt 30 personer som under de senaste dagarna frågat mig om vi tänker kasta ut alla invandrare, eller ännu värre, talat om för mig att vi har för avsikt att göra detta. De förstnämnda brukar dra en lättnadens suck när jag talar om att vi självklart inte ska kasta ut folk från Sverige, har man fått PUT eller medborgarskap så har man! De sistnämnda däremot brukar inte vara intresserade av att höra vad jag har att säga, utan anklagar mig istället för att ljuga när jag påpekar att de har helt fel. Gemensamt för alla dessa människor är dock att de inte riktigt kan svara på varifrån de fått denna felaktiga uppgift. De har hört det från ”någon”, eller läst det ”någonstans”.

Nu har jag väl knappast sådan tur att hela Eskilstuna läser detta blogginlägg, men till de av er som faktiskt läser vill jag säga att vad ni än får höra så: NEJ! SD har inga som helst planer på att kasta ut alla invandrare från Sverige. Detta är inget annat än totalt befängd  skrämselpropaganda från våra meningsmotståndare.

 

