För några månader sedan fick jag genom mitt politiska engagemang kontakt med en man som bott i Sverige sedan 80-talet. Vi har aldrig träffats, men det händer att vi mailar till varandra då och då. Ofta delger han mig sin syn på hur samhället ser ut idag, han berättar om sina upplevelser och tankar. Så gjorde han också i det mail han skickade till mig för några dagar sedan, och som jag efter visst övervägande beslutat mig för att publicera en del av i detta inlägg:

Hej Therese!
Jag har kommit fram till att S och M är främlingsfientliga, varför jag säger det? Jo när de inte tar hand om invandrare som finns i Sverige och försöker får de integra i samhället då tror jag att de ser oss som djur de samlar oss i ett ställe sen ger de oss mat och dricka och efter stänger de staketet för oss. De vill ha mer invandrare, så jag är 100% SD respekterar invandrare som sköter sig och dela med att bygga det gamla det fria Sverige. Jag älskar Sverige.

Det han skriver tycker jag är väl värt att begrunda en stund. En sak är i alla fall säker, och det är att det han skriver stämmer ganska väl överens med mina egna tankar kring den invandrings – och integrationspolitik vi har idag.

