Min partikamrat Henrik Gustafsson tog kontakt med mig nyligen, och berättade om en artikel han skrivit. Jag har frågat honom om källan, om tillförlitligheten, och finner ingen anledning alls att misstro honom. Tvärtom, och till min stora fasa, verkar det som att det han skriver i sin artikel är en beskrivning av vad som faktiskt hänt.

Henriks artikel, som jag väljer att publicera nedan utan att korrigera texten, är fasansfull på flera sätt. Dels handlar det om att det är skrämmande att man ens ägnar sig åt dylika handlingar, att man medvetet uppviglar till sådan stark avsky. Dessutom väcks frågan… vad tror dessa personer egentligen om SD, och om Jimmie Åkesson? Vad grundar sig denna avsky i? Det kan knappast vara i vår politik…

Bakom stängda dörrar  – RFSL Ungdom

Sverige är ett bra land på många sätt. Dessvärre är Sverige också ett land som sticker ut ifrån de allra flesta demokratiska länderna i världen. Yttrandefrihet och åsiktsfrihet är något som är självklart för nästan varje svensk. Men som sverigedemokrat så står man enligt experterna utanför samhällets gemensamma regler och lagar. Man har inte rätt till samma förutsättningar som gemene man som exempelvis ett medlemskap i facket – eller rentav ett jobb. Den stigmatisering som Sverigedemokrater utsätts för är oftast helt absurd och allt annat än inom rimlig proportion för vad man kan tänkas att ett nytt parti i Sveriges riksdag borde få utstå.

Som partiledare får man räkna med att utstå helt bisarra nivåer av granskning. Jimmie Åkesson har utan tvekan fått utstå nivåer som det absolut inte finns fog för. Att den svenska journalistkåren sympatiserar med Sverigedemokraterna till 0,02 procent är föga förvånande – och garanterat en av anledningarna bakom alla dessa hatkampanjer emot partiet som helhet samt även i vissa fall på individnivå.

För några dagar sedan fick jag ett email ifrån en kvinna, vars meddelande bokstavligen fick mig att trilla av stolen. Det är just på grund av innehållet i detta email som jag skriver dessa rader. Hon berättade de mest absurda historier jag någonsin hört. Man ska ha väldigt klart för sig att verksamheter som denna bekostas av dig och mig som skattebetalare.

Vad står då RFSL ungdom för? Det är en förening som bildades 1999 för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter i samhället. Man har som mål att skapa bättre villkor för människor inom just HBT-rörelsen, jobba emot särrättigheter och diskriminering baserad på sexuell läggning, med mera. Förbundsordföranden heter Felix König och förbundssekreterare är Sofie Lindberg. Jag vet inte om nedanstående text är något dessa två själva förespråkat eller deltagit i. Men man kan tycka att man borde ha koll på vad som sker under de träffar/läger man skapar. Annat är både skrämmande och helt obegripligt.

Under ett läger har man som ledare gett ungdomarna i uppdrag att skapa statyer i stort format, på de personer man hatar allra mest.  Som ni säkert listat ut så hjälptes man åt att skapa en staty av Jimmie Åkesson samt av påven. Tanken var att man senare samma kväll skulle elda upp statyerna. Under seminarierna förde man långa inlägg gällande vår politik, sett från deras synvinkel. Man ska ha utgått ifrån egna åsikter och inte från partiets partiprogram. Hade ungdomarna något att invända så åkte de ut med huvudet före.

Kvällen kom och det var dags att skrida till verket. Innan det var dags för eldhavet så hade man också gjort dockor där man gjorde en typ av ”teater”, där Jimmie utförde oralsex på den docka som skulle föreställa Påven, till allas jubel. Under eldhavet av statyer så stod man i ring och skrek verser och rent hat. Ett hat så pass grovt att jag väljer att inte gå in på det mer ingående. Detta är alltså något som godkänts av ledarna som också själva deltog i aktionerna. Det var flera personer som filmade med sina mobiltelefoner så man kan bara gissa hur många som sett det i dagsläget. När kvällens bravader var över gick man ut som ledare och sa att detta var något de absolut inte fick berätta för någon. Föga förvånande.

Det här var en av många historier som går att återberätta ifrån de tillfällen man träffas med RFSL ungdomsförbund. Jag hoppas verkligen att detta var en engångsgrej vilket det tyvärr inte var, detta var dock de grövsta som fanns att berätta. Jag hoppas att man kommer vidta åtgärder nu när det nått upp till ytan om vad som faktiskt sker under RFSL:s fana. Detta är fruktansvärt. Jag hoppas innerligt att man från RFSL går ut med en ursäkt och lovar förändringar, men med tanke på hur ociviliserat och omoget man betett sig så kan jag väl snarare räkna med att de anklagar mig för att ha hittat på.

Detta mina damer och herrar, är Sverige, 2011.

Henrik Gustafsson

Sverigedemokraterna

Jag vill här påpeka, för tydlighetens skull, att jag på intet sätt har något emot RFSL:s arbete för HBT-personers lika rättigheter. Det jag upprörs av är de aktiviteter som kommit till Henriks och nu min kännedom. Om sådant sker inom RFSL:s ungdomsförbund så bör inte vare sig mina eller någon annans skattepengar gå till att stödja verksamheten!

Skärmdumpar av mailkonversation:

 


