God kväll!

Jag vet att jag är dålig på att skriva inlägg här i bloggen nu för tiden. Som vanligt är det tidsbrist som är orsaken. Det dyker upp saker dagligen som jag känner att jag vill skriva om, men gång efter gång konstaterar jag att det inte hinns med. Tyvärr.

Att jag har ont om tid för bloggande behöver dock inte enbart ses som något negativt. Tvärtom gör jag ju något annat av dygnets alla timmar, och ett faktum är att det handlar om politik och partiarbete nästan hela tiden. Även om det kanske inte märks så mycket utåt just nu så händer det oerhört mycket hos oss i SD Eskilstuna och SD Södermanland. Organisationen växer så det knakar, och vi jobbar flitigt med att försöka komma igång med roliga medlemsaktiviteter samtidigt som vi försöker komma igång med utbildningar och med att hitta lämpliga personer att delegera en del av arbetet till.

Även inom politiken händer det mycket. Efter några månaders ”uppvärmning” då allt varit nytt och nästan all tid gått åt till att nominera personer till uppdrag och sätta sig in i hur allt fungerar, har vi nu kommit igång ordentligt med att kontinuerligt skriva på motioner och interpellationer. Förslag och frågor har vi nästan för gott om, så vi tar en sak i taget i den mån tiden räcker till. Dessutom är det som alltid mycket att göra i samband med sammanträden i nämnder och fullmäktige, och vi står nu också i startgroparna med budgetarbetet.

Utöver detta har jag för tillfället lite mer att göra än i vanliga fall. Nästa vecka är det dags för SABO-kongress i Uddevalla, och jag ska åka dit som ombud för SD:s räkning tillsammans med tre partikamrater. Därför är jag nu i full gång med att sätta mig in i diverse bostadspolitiska frågor.

Detta får räcka för idag. Nu vet ni i alla fall lite om vad som händer just nu, och om varför jag är så dålig på att skriva nya inlägg.

