Tidigare idag tittade jag på ett väldigt intressant seminarium på Axess Play. Det har titeln Bortom Multikulti – Intolerans i toleransens namn. Medverkar gör bl a Paulina Neuding, Nima Dervish och Sara Mohammad. Trots att det som berörs i seminariet på många sätt är tragiskt och upprörande så är det ett tankeväckande, hoppingivande och lärorikt seminarium. Faktiskt så finns det fler än vi i SD som uppmärksammar vad som sker i samhället, hur det gång på gång ges prov på att Sverige inte står upp för vare sig yttrandefrihet eller alla människors lika värde. Jag kan därför varmt rekommendera att ni lyssnar till vad som sägs under seminariet.

Jag vill också rekommendera denna föreläsning av Tanja Bergkvist, i vilken hon pratar om ”Genusvansinne och fördumningsindustri”. Jag tackar gudarna för att det finns fler än jag som insett hur alldeles åt helsike för långt det fått gå med genusvansinnet!

UPPDATERING

Nu har jag läst en bok också, som jag bara måste rekommendera. Ni hittar den som pdf-fil nedan. Läs den!

Sex feministiska myter

Relaterat: Folket

