God kväll alla läsare!

Skriver bara några korta ord om vad som sker i dagsläget, och hoppas på att sedan kunna komma igång på allvar med skrivandet igen längre fram i veckan, kanske redan imorgon, när alla sammanträden upphört över sommaren och det blir mer tid över för internt partiarbete, förberedelser inför höstens och vinterns politiska arbete, och läsning av rapporter och annat intressant som staplats på hög under de gångna månaderna.

På morgondagens schema står det sista sammanträdet i kommunfullmäktige före sommaruppehållet, och då kommer bland annat budgetdebatt att hållas. Som ni säkert förstår har detta krävt en del förberedelser från vår fullmäktigegrupps sida, vilket är en av anledningarna till att jag varit lite kort om tid de sista dagarna.

Något mer som just nu tar mycket tid i anspråk är den annalkande Almedalsveckan. Jag kommer att vara där hela veckan som representant för SD-Kvinnor och bland annat hålla tal samt dela ut flygblad och en del kampanjmaterial. Jag ser verkligen fram emot det, men det är mycket som ska planeras och fixas i förhand. Vad vår kampanj kommer att handla om avslöjar jag inte idag, utan ni får vänta till några dagar före Almedalsveckan innan jag går ut med det. Men jag kan lova att det är en mycket viktig fråga, som utan minsta tvivel behöver diskuteras!

Jag vill också som så många gånger förr lämna några rekommendationer innan jag avslutar. Dels handlar det om Jimmie Åkessons suveräna insats i partiledardebatten förra veckan. Hela klippet nedan är mycket sevärt, men något som är extra sevärt är replikskiftet mellan Jimmie och Maud Olofsson. Maud Olofssons argument är i så total avsaknad av substans, och Jimmies svar på tal så oerhört bra, att replikskiftet inte kan klassas som annat än underhållning av högsta kvalitet. Dessutom vill jag rekommendera en debatt mellan Julia Kronlid och Göran Hägglund angående foster som lever efter abort. Jag instämmer fullt ut i varje ord Julia säger!

