För en kort stund sedan lämnade Ramas denna länk i en kommentar och bad mig att läsa artikeln (om Stockholmsbombningen) och sedan ge mina synpunkter. Efter att ha läst skrev jag detta som svar:

”Jag läste igenom den nu, och har gott om åsikter. Jag kan hålla med om några av de saker som påpekas, men det finns också en hel del som jag ifrågasätter och motsätter mig. Dessutom innehåller artikeln ett antal riktigt grova felaktigheter om SD. Just nu är jag dock alldeles för trött efter en hel dags debatterande för att orka utveckla mitt svar mer än så.”

Det jag skrev kvarstår, jag är alldeles för trött. Och ärligt talat är jag också en aning för upprörd, på grund av de vansinniga anklagelser som i artikeln framförs mot SD, för att kunna förhålla mig saklig i nuläget. Dock slogs jag av tanken att det kanske inte vore en så dum idé att ha en diskussion kring det som står i artikeln.

Därför kommer nu en uppmaning. Ge gärna er syn på det skrivna! Diskutera med varandra, och med mig när jag får kraft att ge mig in i matchen. Men, och detta kommer jag att vara stenhård med, håll kommentarerna fria från alla former av osakligheter och nedsättande epitet. Jag vill se en diskussion som förs på en så pass hög nivå att den kan bli givande och lärorik för alla inblandade. Håller man sig inte till dessa regler får man inte sina kommentarer godkända.

