Jag har svårt för när felaktiga uppgifter framförs. Detta har hänt ett flertal gånger på sistone, när media rapporterat om de olika angrepp jag utsatts för. Det brukar bli nästan rätt, men inte helt, hur tydlig jag än är. Kanske är det inte så viktigt, men jag vill nu ändå räta ut de eventuella frågetecken som kan ha uppstått av att uppgifterna varierar från rapportering till rapportering i media. Jag tar det från början.

  • Jag blev aktiv i SD i början av 2010. Om jag inte minns fel så var det i februari.
  • I juni 2010 påbörjades en aldrig sinande ström av hot, ofredanden, sexuella ofredanden och förtal av olika grov karaktär som alltsedan dess framförts via brev, mail eller på olika sociala forum på internet. Så gott som varje händelse under den ca 1,5 år långa tid som gått har polisanmälts.
  • I samband med valrörelsen 2010 inträffade många mycket obehagliga incidenter i form av förtäckta hot, grova lögner av förtalskaraktär, kränkningar och även ett stört torgmöte som slutade under flyktliknande former i en bil som attackerades av motdemonstranter. Händelserna i samband med torgmötet polisanmäldes, det övriga inte då personerna som var inblandade oftast var helt okända för mig.
  • I slutet av oktober 2010 kom jag en dag hem och hittade hakkors som klottrats i trapphuset och på min ytterdörr. Händelsen polisanmäldes.
  • I november 2010 ansökte jag om skyddade personuppgifter då jag var orolig för min dotters och min egen säkerhet, och beviljades detta. Jag sökte därefter ny bostad.
  • I februari 2011 flyttade jag till min nya bostad, och höll adressen hemlig inför alla utom närmaste familjen och vännerna.
  • I april 2011 var jag tillsammans med några partikamrater på en kongress om bostadspolitik. Efter att jag själv blivit verbalt angripen och kränkt av en socialdemokrat på kongressen hotades en av mina närvarande partikamrater av samma socialdemokrat. Hotet polisanmäldes.
  • Efter en flygbladsutdelning 19 augusti 2011 väcktes jag strax efter kl. 03.00 på natten (20/8) av att rutorna till mina vardagsrumsfönster krossades. På ytterdörren lämnades ett meddelande undertecknat ”AFA Eskilstuna”. Händelsen polisanmäldes.
  • Efter en flygbladsutdelning 31 augusti 2011 klottrades under natten en text klassad som förtal på husfasaden till min lägenhet, och på marken utanför ytterdörren lämnades ännu ett meddelande undertecknat ”AFA Eskilstuna”. Händelsen polisanmäldes.

Detta, och inget annat, är hela den tragiska historien så här långt när det gäller olika former av brott som jag själv drabbats av. Hur jag påverkats när det gäller sådant som jobb, ekonomi, vänner och bekanta och annat som inte har med olagligheter att göra är en helt annan historia, som jag sedan länge valt att hålla för mig själv och också kommer att fortsätta hålla för mig själv.

