Efter en sjukskrivning som blev längre än väntat är jag nu äntligen tillbaka, dock bara på halvtid. Jag skulle ljuga om jag sa att jag kände mig återställd, för så är inte fallet. Men jag känner samtidigt att jag verkligen vill komma tillbaka till jobbet och till mina uppdrag, då det är fruktansvärt tråkigt att ”göra ingenting”. Så jag gör ett försök att komma igång igen trots att jag inte mår bra, och hoppas på att bättring snart infinner sig.

Denna dag ägnas åt möte med landstingsfullmäktigegruppen, och ikväll är det dags för kommunfullmäktigesammanträde. Två av mina motioner, den ena om att införa vårdnadsbidrag och den andra om att förbättra riktlinjer för färdtjänst, kommer då att hanteras och det verkar tyvärr som att båda kommer att avslås vilket innebär att det nog blir en del debatterande för min del ikväll.

Vill ni följa debatterna så visas de på kommunens webb-TV som börjar sända redan vid sammanträdets början kl. 18.00. Mina motioner kommer dock inte upp förrän ganska sent på kvällen, då de ligger som ärende 25 och 27 på dagordningen.

