Det har nu gått en dryg månad sedan jag flyttade till Klippans kommun. Till större delen har min tid lagts på att umgås med familjen, få hemmet i ordning och söka jobb. Men jag har också så smått börjat komma igång igen med politiken. Det dröjer några veckor till innan jag kan tillträda som ledamot i Kommunstyrelsen och Barn – och utbildningsnämnden, men jag har börjat sätta mig in i kommunpolitiken och har också haft äran att få hjälpa till med att skriva SD Klippans budgetförslag för 2013.

Utöver detta väntar några roliga partiaktiviteter de närmaste två helgerna. På lördag håller, som ni säkert redan känner till, Jimmie Åkesson sitt sommartal i Sölvesborg. Jag har självfallet tänkt åka dit för att lyssna och för att träffa härliga partivänner! Helgen därefter är det marknad, och jag kommer då tillsammans med många andra partivänner att finnas på plats för att representera SD.

Kort och gott så artar det sig. Sakta men säkert kommer aktiviteterna igång igen för min del, och det känns verkligen bra!