Efter några hektiska dagar har jag nu tid att mellanlanda vid datorn för att skriva nya inlägg här i bloggen.

Tidigt i fredags morse begav jag mig mot Västerås tillsammans med min sambo och en partikamrat från en grannkommun för att vara med på Sverigedemokraternas kommun – och landstingskonferens, och först sent på eftermiddagen kom vi fram. Efter incheckning på hotellet följde en välsmakande och trevlig middag med funktionärerna, och därefter tidig sänggång trötta som vi var efter den långa resan.

Lördagen ägnade jag åt diverse uppgifter varav merparten bestod av att hjälpa till i pressdisken. Därutöver hann jag med att prata med väldigt många partivänner om allt och inget under dagen, och så lyssnade jag förstås också på Jimmie Åkessons mycket inspirerande tal som kan ses här.

Något som är extra mycket värt att lyfta fram av det som Jimmie tog upp i sitt tal är den kommunikationsplan som arbetats fram och som presenterades mer i detalj under ett antal seminarier under helgens konferens. Den beskriver på ett lättläst och insiktsfullt sätt hur vi alla bör kommunicera för att föra fram vår politik på det sätt som bäst gör den rättvisa och för att nå fram med vår politik till nya väljargrupper. Kommunikationsplanen är därmed mycket läsvärd för alla Sverigedemokrater, såväl aktiva medlemmar som sympatisörer. Läs den här.

Vidare antogs nya riktlinjer för en Sverigedemokratisk kommunpolitik under lördagen, ett antal intressanta seminarier hölls, och kvällen bjöd på en konferensmiddag med underhållning samt på många timmars samtal med trevliga partivänner från vitt skilda delar av landet.

Även på söndagen ägnade jag merparten av tiden åt att hjälpa till i pressdisken. Under tiden hölls fler intressanta seminarier, och nya riktlinjer för en Sverigedemokratisk landstingspolitik antogs också.

Vid 15-tiden var sedan konferensen slut, och en lång hemresa följde därefter. Vi var inte hemma förrän strax efter midnatt, vid det laget rejält trötta. Men samtidigt väldigt nöjda med en mycket lyckad konferens och med att ha fått träffa så många härliga partivänner under helgen!

Kort och gott skulle jag vilja uttrycka det som att det var en helg som ytterligare förstärkte viljan att fortsätta på den väg vi redan slagit in på. Den väg som beskrivs av orden Förändring, framåt, tillsammans!