För ett antal veckor sedan var det någon som skrev här i bloggen att mina inlägg är saknade. Något senare följdes det av instämmande från en annan person. Nog för att jag känt att jag tappat detta med bloggen mer och mer, men OJ!!! En blick bakåt gör att jag inser att det tydligen varit värre än jag själv insåg med detta att inte skriva nya inlägg. Återstår bara att krypa til korset och skämmas.

Nåja. Nu gör jag ett tappert försök att skriva igen. Det blir som förr, en blandning av privatliv och politik. Blir det återupprepningar av sådant jag skrivit tidigare så får ni försöka ha överseende. Jag minns ärligt talat inte vad jag har och inte har skrivit.

Till att börja med. Varför skriver jag aldrig i bloggen? Har jag slutat med politiken eller vad handlar det om?

Svaret är ganska enkelt, och nej, jag har absolut inte slutat med politiken. Livet har dock förändrats radikalt det senaste året, till det bättre, och därmed har också flertalet av mina gamla rutiner brutits. Till exempel rutinen att sitta och blogga var och varannan kväll/natt i min ensamhet efter att min dotter hade somnat. Nu för tiden har jag sambo, och de ensamma kvällarna är det slut på. Istället för att skriva i bloggen till sent inpå nätterna brukar jag prioritera att få en lugn stund med mannen jag älskar innan dagen är över.

Utöver detta så har det av någon lustig anledning blivit så att jag stup i ett har glömt att uppdatera bloggen med sådant som jag gör och som jag skriver om på andra ställen, till exempel på SD Klippans hemsida. Där är jag regelbundet aktiv, uppdaterar sidan med nya inlägg efter så gott som varje sammanträde med Barn – och utbildningsnämnden och Kommunstyrelsen.

Jag brukar också ha en förmåga att glömma bort att skriva om alla andra händelser och aktiviteter. För sådana är det gott om! Kanske en aning för gott om dem, med tanke på hur sällan jag ens kommer ihåg att blogga…att det har en klar koppling till tidsbrist råder det inget tvivel om!

Efter min första och ganska inaktiva tid här nere i Skåneland, efter flytten från Eskilstuna förra sommaren, var det faktiskt ganska lugnt med politiska uppdrag. Men det dröjde inte länge förrän jag började komma igång igen och få allt mer att göra. Idag har jag kvar mina uppdrag som ledamot i partistyrelsen och medlemsutskottet, och har också blivit invald som valberedare i Distrikt Syds valberedning.

Därutöver har jag (som ni säkert redan vet) varit ledamot i Kommunstyrelsen och Barn – och utbildningsnämnden i Klippan sedan i höstas. Sedan i vintras/våras är jag dessutom sekreterare för SD Klippans kommunfullmäktigegrupp och både ledamot och sekreterare för styrelsen i SD Klippan – Perstorp.

Och så jobbar jag förstås! Sedan årsskiftet är jag anställd som politisk sekreterare för SD Region Skåne.

Att det blir ganska dåligt med bloggande kan ni efter denna uppdatering kanske förstå. Tiden räcker som sagt inte riktigt till. Se bara på den här veckan. Utöver det ”vanliga” jobbet som politisk sekreterare hade vi ett valplaneringsmöte med kommunföreningsstyrelsen och fullmäktigegrupperna i Klippan och Perstorp igår (ett mycket givande möte som kan ses som starskott på den valkampanj som närmar sig med stormsteg), vilket följdes av ett nationaldagsfirande som vi anordnade tillsammans med Distrikt Syd. Imorgon väntar fler aktiviteter i form av styrelsemöte och därefter Öppet hus, och på måndag har vi möte med fullmäktigegruppen i Klippan vilket innebär en del förberedande arbete som måste tas itu med under helgen.

Det är väl kort och gott som vi i Sverigedemokraterna alltid brukar säga: Allt handlar om prioriteringar. Och jag har under de senaste månaderna prioriterat att jobba väldigt intensivt med politiken och organisationen i verkliga livet, samt prioriterat familjen, framför att blogga.

I framtiden lär det säkerligen bli något liknande. Jag kommer troligen inte att skriva i bloggen så väldigt ofta. Men jag lovar att försöka göra det oftare än på sistone!

Som ett försök att ge er en uppdatering angående de senaste månadernas aktiviteter lämnar jag två länkar nedan. Den ena är till SD Klippans hemsida, och där kan ni hitta en del av det som jag gjort inom kommunpolitiken på sistone (faktiskt har jag lyckats påverka i ett antal ärenden vilket jag hoppas kommer att ge en positiv effekt för Klippans medborgare). Den andra är till SD Region Skånes hemsida. Där skriver jag aldrig något i mitt eget namn, men en del av det som finns utlagt på sidan har jag i olika stor utsträckning varit med om att ta fram.

SD Klippan

SD Region Skåne

På återseende, och sov gott!