Idag är en sådan där dag som känns som gjord för att ta tag i sådant som sedan länge släpat efter. Vädret är grått och trist så någon ambition att ha utomhusaktiviteter en stor del av dagen finns inte. Och min lilla dotter verkar trivas bra med att kura ihop sig och soffan och se på film och slappna av.

Så vad ägnar jag då dagen åt?

Jo, jag har påbörjat en ”helrenovering” av SD Klippans hemsida. Vi fick nya hemsidor i höstas och det var då mycket som blev i oordning och som jag inte har hunnit åtgärda. Kategorier som vi inte använder finns helt plötsligt i mängder, foton föll bort, och det gjorde även pdf-filer och länkar. Så det kommer att krävas ett stort antal timmars jobb innan sidan är som den ska igen.

Utöver det ska jag snart ta med mig min dotter ut på en kort promenad för att få lite luft, och då ska jag passa på att ta några bilder i omgivningarna. På skolan och förskolan bland annat, då sådana bilder kan vara bra att ha till hemsidan när vi skriver om ärenden i kommunpolitiken som rör skola och förskola. Inläggen blir så mycket trevligare om vi kan liva upp dem med lite bilder istället för bara text.

Får se hur långt jag hinner med detta idag. Med lite tur får jag tid över för att återkomma hit till bloggen med nya inlägg bortåt kvällen. Har tänkt att försöka kompensera för min långa frånvaro genom att lägga ut information i efterhand om vad jag gjort de sista 1,5 åren. Men hinner jag inte ikväll så är det en ny dag imorgon!

Ha en bra söndag!