Det känns som att jag kommit tillbaka i gamla rutiner igen. Har lyckats ta mig an att skriva några rader i bloggen varje dag sista dagarna, och det känns verkligen bra!

Jag har inte så mycket att rapportera ikväll. Inom politiken och partiet har jag mestadels ägnat mig åt smått och gott, sådant som alltid behöver ordnas. Mailande, telefonsamtal, planering och uppföljning.

Det har dock funnits ett extra positivt inslag under dagen, och det bestod i att vi lyckades komma till tals i media angående den motion som jag skrev om igår. Den som Moderaterna har lämnat in och som handlade om att minska antalet ledamöter i kommunfullmäktige. Tyvärr är det ofta så att vi inte blir tillfrågade av media i kommunala sakfrågor, men det blev vi i det här fallet. Resultatet kan ni se i denna artikel i HD.

Utöver det har jag nu under kvällen varit på möte i kommunhuset tillsammans med min ”kollega” och gruppledare Christian Hendlertz. Mötet var en partiöverläggning där vi diskuterade olika frågor som är aktuella att fatta beslut om inför valrörelsen och inför kommande mandatperiod.

På det hela taget tyckte jag att mötet var givande. Viktiga frågor dryftades på ett öppet och rakt sätt, och det återstår  nu att invänta vidare diskussioner vid nästa partiöverläggning samt att invänta formella beslut.

Med det sagt tänker jag avsluta för ikväll. Jag har en havererad stationär dator sedan en tid tillbaka och ska nu ägna den sista stunden av detta dygn åt att byta grafikkort i hopp om att det gör datorn funktionell igen.

Önska mig lycka till är ni snälla!