Nu har det gått över en vecka sen sist jag skrev, och under dagarna som gått har det hänt en hel del.

På lördagen förra helgen (1/3) hade vi gruppmöte inför Kommunstyrelsens sammanträde, och på söndagen förra helgen (2/3) var jag och några partikamrater från Klippan på distriktets årsmöte.

På distriktsårsmötet fastställdes listor för de olika valkretsarna i Skåne och jag kunde glädjas åt att hamna som namn nummer fyra på listan för Nordvästra Skånes valkrets vilket ger mig en relativt god chans att bli invald i regionfullmäktige i höstens val.

Därefter lyckades jag dra på mig en rejäl förkylning med mindre skön feber vilket tillfälligt fick min aktivitetsnivå att sjunka en hel del, men jag lyckades ändå (med hjälp av Ipren) ta mig iväg till Spykens gymnasieskola i Lund i torsdags för att delta i en debatt om jämställdhet.

Jag kan säga att jag blev en aning besviken över att inte få komma till tals i den utsträckning jag hade önskat under debatten. Till exempel genom att inte ges rätt till replik i mer än något enstaka fall och genom att inte ens få ge min syn på saken i vart och ett av de ämnen som debatten fokuserade på. Istället var det några andra partier som fick desto större utrymme för att föra fram sina åsikter.

Till min tröst så fick jag dock svara på desto fler frågor från eleverna under den frågestund som följde efter debatten, och jag blev också kvar en lång stund efteråt för att diskutera politik med några elever som visade sig vara extra intresserade.

Jag kanske inte lyckades omvända någon, men jag väckte uppenbarligen ett visst intresse för vår politik och verkade få åtminstone några personer att bli lite mer klara över vad vi står för.

En kort artikel om debatten finns att läsa här.

Och igår var det ännu ett möte, denna gång styrelsemöte med den lokala föreningen.

Som alltid finns det oerhört mycket att göra utöver att gå på debatter och möten. Det går åt en en hel del tid till förberedelser (inläsning, skrivande av dagordningar och övriga handlingar mm), och en hel del tid till efterarbete (verkställande av beslut samt skrivande av protokoll mm), så veckan har varit allt annat än lugn! Men rolig! Och mer av det roliga väntar.

Under gårdagens styrelsemöte beslutade vi att kalla till extra årsmöte för att föreslå en delning av vår sammanslagna förening, och det ger förstås en hel del extraarbete. Dock ett extraarbete som är väl värt mödan då resultatet kommer att bli mycket bra och sparar desto mer tid och kraft på sikt. Läs mer om den föreslagna delningen av föreningen här.

I´ll be back!