Vi har nu kommit in i april och det märks verkligen att det är valår. Det politiska intresset har börjat öka i form av att fler börjat ta kontakt för att prata och ställa frågor, och det är verkligen roligt!

Att det är valår märks dock inte bara genom det ökade politiska intresset. Bakom kulisserna finns det en hel del att jobba med för att förbereda inför de två val som nu närmar sig med stormsteg, utöver att sköta det vanliga rutinarbetet. Lokalt ägnar vi oss bland annat åt sådant som att beställa kampanjmaterial, ta fram texter till flygblad och tidningar, planera för olika aktiviteter… listan kan göras lång på allt det vi har att pyssla med lokalt i dessa tider. Men det är roligt arbete eftersom det är för en så pass viktig sak!

Vi har också ett extra årsmöte inom kort, och det finns en del smått och gott att ordna även inför det.

Eftersom det är ganska mycket att göra bakom kulisserna blir det lite mindre att skriva om i bloggen för tillfället. För jag tror faktiskt inte att någon alls skulle vara särskilt road av att läsa om hur vi kontrollerar valsedlar eller snickrar på utkast till flygbladstexter och då kan det vara bättre att hålla tyst tills jag har reella nyheter att komma med.

Innan jag slutar får det bli några korta ord om gårdagens sammanträde med Kommunstyrelsen.

Det har hänt ganska ofta att jag varit allt annat än nöjd med de beslut som fattats i KS. Och nöjd blev jag inte igår kväll heller. Vår motion om kostnadsfria trygghetslarm till pensionärer avslogs, tyvärr.

Dock kände jag mig relativt nöjd med besluten som fattades angående kompletteringsbudgeten. Så nöjd man nu kan bli när kommunen har underskott och många miljoner saknas. I det läget är det bara att inse att det på kort sikt inte kan bli riktigt bra hur man än gör, men att man ändå måste försöka göra så gott det går utifrån de förutsättningar som råder. Och igår kväll märktes det tydligt att alla, oavsett partifärg, verkligen ansträngde sig och samarbetade för att hitta så bra lösningar som möjligt i en näst intill hopplös situation! Lösningar hittades, och tack vare det tror jag att det kan börja gå åt rätt håll nu. Sakta men säkert.

God natt, och på återseende.