I onsdags höll vi torgmöte i Klippan. Jag själv och Sara-Lena Bjälkö var dagens talare, och vi berörde många ämnen på både kommun, region – och riksnivå.

Det hela avlöpte mycket väl. Det var många personer som hörde våra tal, och när det gäller motdemonstranter var det lugnt. En ensam person dök upp och stod med ryggen vänd emot oss och småmuttrade, i övrigt möttes vi inte av några protester mot vårt budskap.

Det enda stora problemet vi möttes av var blåsten. Det var rejäla vindar i Klippan i onsdags, så vi fick lov att binda fast vårt tält med allt från snöre till elkablar för att få det att stå kvar. Det var inte heller helt lätt att hålla tal med ett hår som blåste in i munnen stup i ett och papper som höll på att flyga all världens väg. Dessutom kändes det ganska svårt att komma igång igen, när det gått nästan tre år sen sist jag höll ett tal. Osäkerheten låg där och puttrade vilt bakom fasaden, och orsakade en felsägning. Men det får jag väl bjuda på, och hoppas på att det går bättre nästa gång. Och så får jag vara glad att det var enkelt att i efterhand klippa bort felsägningen i filmen!

Ni kan se mitt tal nedan. Vill ni se Sara-Lenas tal så finns det på Facebook. Klicka här.

 

Torgmöte i Klippan 9 juli 2014. Med på bild är Sara - Lena Bjälkö.

Torgmöte i Klippan 9 juli 2014. Med på bild är Sara – Lena Bjälkö.