Jag var naiv nog att tänka, den sista tiden före valet, att snart så blir det lugnare. Snart är det långt färre debatter, utfrågningar, utdelningar, telefonsamtal, mail mm mm. Snart mer tid över till att sova, blogga, komma ifatt med ett eftersatt privatliv och ett kaotiskt hem, och framförallt till att jobba mer med den långsiktiga politiken istället för att mestadels kampanja.

Dumt tänkt av mig. Veckorna som följde efter valet blev ännu mer intensiva än valrörelsen. På gott och ont.

Valvakan tillbringade jag i Stockholm i partivänners sällskap, och det var med både jubel och glädjetårar som jag tog del av valresultaten för inte bara riksdagsvalet utan också för valen till Region Skåne och Klippan. Innan natten var över kunde jag konstatera att vi fått oerhört bra valresultat, och att jag kan se fram emot fyra år som fullmäktigeledamot i både Klippan och Region Skåne.

Tiden efter valdagen blev full med göromål av alla de slag. Media krävde sitt, och det gjorde även det interna arbetet samt det politiska. Kort och gott så har dagarna flugit iväg och jag kan inte riktigt förstå att det redan är över en månad sedan valet.

Det finns egentligen massor som jag skulle kunna berätta om allt det som hänt sedan jag skrev sist, strax innan valet. Men det är så oerhört mycket att det skulle ta många timmar att skriva om allt! Därför väljer jag att hålla detta kort med hänsyn tagen till den sena timmen och det faktum att John Blund knackar mig på axeln. (Som vanligt kan ni läsa på SD Klippans hemsida för att ta del av åtminstone lite av allt det som hänt. Följ länkarna nedan.)

Just nu vill jag bara ge ett litet livstecken ifrån mig och meddela att jag är på banan och är rejält motiverad inför den tid som följer. Första regionfullmäktige för min del är på måndag, och det ska bli roligt!

Sov gott! Det tänker i alla fall jag göra.

Några länkar:

http://klippan.sverigedemokraterna.se/2014/09/15/sverigedemokraterna-nast-storsta-parti-i-klippan/

http://klippan.sverigedemokraterna.se/2014/09/20/sd-bjuder-in-s-till-samarbete/

http://klippan.sverigedemokraterna.se/2014/09/23/ihaligt-skal-till-att-neka-samarbete/