Jag skriver bara några snabba rader. Syftet tänker jag inte hymla med. Det är röstfiske jag ägnar mig åt och inget annat!

Bakgrunden är att det sedan en längre tid tillbaka och än idag kommer in frågor till mig från många personer som undrar över de dubbla valsedlarna till riksdagen. De undrar på vilken jag finns med och hur de får tag i den valsedeln. Det finns också de som undrar om jag alls finns med på riksdagsvalsedeln.

Det ligger förstås i mitt eget intresse att de som vill personkryssa mig ska kunna göra det, så nu kommer här ett klargörande inlägg.

Jag finns med på riksdagsvalsedel 1, och det är den som skickas ut med våra postutskick. I vallokalerna kommer i större delen av landet (med vissa undantag) riksdagsvalsedel 2 att finnas på plats. Du som vill personkryssa mig bör alltså för säkerhets skull ta med dig den valsedel du fått hem (eller snart får hem) med posten, eftersom den kanske inte finns i din vallokal.

Valsedlar 2014 - Jag står som nr 2, nr 4 och nr 61.

Valsedlar 2014 – Jag står som nr 2, nr 4 och nr 61.

Vad du får i utbyte mot ett kryss på mig kan du läsa mer om på SVT:s valkompass där jag har svarat på ett antal frågor och berättat en del om mig själv. Dessutom finns mängder med information om mina åsikter och min politiska erfarenhet här i bloggen.

När det gäller min sysselsättning har det dock skett en förändring gentemot vad som anges på valsedlar och på valkompassen. Jag är inte längre vare sig sekreterare eller arbetssökande, utan är tillbaka i läraryrket på ett vikariat. I övrigt stämmer informationen.

Så. Nu hoppas jag att alla frågetecken kring valsedeln är uträtade.

Ha en bra dag!