Ni som följer min blogg vet ju redan vad som nyligen hänt hemma hos mig. Ni som följt mig länge vet att det var långt ifrån den första händelsen. Ni vet att jag råkade illa ut även i min förra bostad.

Nu är vi dock fler kvinnor som valt att gå ut med vad som sker. Ni kan läsa mer om det i denna artikel hos PI. (Vill dock påtala att jag själv INTE tagit emot hotbrevet som de skriver om, och att vänsterpartistens insändare i Folket inte var ett svar på min och Carinas debattartikel utan på lokalmedias rapportering om vad som hände mig förra helgen. Min dotter är dessutom 4 år, inte 3 år. Jag har alldeles nyss informerat PI om dessa missförstånd och de rättar säkert till det snart.) 

Det som PI berättar om idag är dock inte allt. Tvärtom så har något fruktansvärt tråkigt hänt. Min vän Mikael Valtersson, SD:s kanslichef, blev misshandlad i Norrköping idag, strax efter SDU:s torgmöte. (Läs om detta i DN.) När jag talade med honom i telefon tidigare ikväll berättade han att han blivit fälld till marken av vänsteraktivister och fått ta emot slag i bakhuvudet. Som tur var infann sig polisen och ingrep innan han blev allvarligt skadad. Men ändå…det är så sjukt att detta ska få ske!

Hur länge ska dessa vänsteraktivister, och andra gärningsmän med bristande demokratisyn, få hållas med sina hot, ofredanden, trakasserier? Hur mycket mer skadegörelse ska de få ägna sig åt, och hur många fler ska de få misshandla? För detta var ju som bekant inte första gången. Jag kan t ex påminna er om att SDU:are blev misshandlade av vänsteraktivister i Uppsala i våras. Och så kan jag påminna om vad som hände William Petzäll i samband med ett skolbesök. Och om vad Issa Issa råkade ut för. Kanske bör jag också nämna det som hände under SABO-kongressen i våras?

Jag stannar där. Som flera av er säkert vet är detta bara en droppe i havet. Det har hänt så oerhört mycket mer. Frågorna som måste ställas är därför dessa: Hur många fler ska behöva råka illa ut? Och när ska vi få se konkreta åtgärder mot dessa odemokratiska handlingar?

Relaterat: ekuriren